Dag 1 (reisdag)

23 juli 2014 - Atlanta International Airport (hartsfield Jackson), Georgia, Verenigde Staten

Woensdag 23-07-2014

Om kwart voor 4 in de ochtend (!!!) ging de wekker al. Na een tijdje in de auto te hebben gezeten kwamen we rond half 7 aan bij de parkeerplaats waarbij we met een busje naar het vliegveld in Düsseldorf werden gebracht. Daar hebben we eerst ingecheckt en toen even winkeltjes gekeken een uur lang. Om half 10 stegen we op. Gelukkig zat ik bij het raampje dus heb een paar mooie foto’s kunnen maken. Het is best een klein vliegtuig maar wel met tv’tjes in de stoelen met de nieuwste films erop zoals divergent of the other women maar ook oudere films zoals 21 jump street. Ook was er een leuke radio die non stop popliedjes afspeelde zonder reclame erin. Het eten was wat minder lekker vond ik. Rijst met kip alleen een raar sausje en sla met olijfdressing. Ik schrijf dit vanuit het vliegtuig. Het is nu half 3 in Nederlandse tijd en het is nog 4 uur vliegen naar Atlanta waar we overstappen. Daar moeten we 3 uur wachten en dan nog maar 2 uur vliegen naar Miami. Alleen het nadeel is dat we pas om half 7 Amerikaanse tijd daar zijn (dus half 3 in Nederlandse tijd).

In het vliegtuig kregen we de hele tijd eten om het uur kwamen ze wel langs met wat nieuws hebben ijsjes op, broodjes, kip, koekjes, zoutjes en wel 5 glazen cola met ijs. We zijn veilig geland in Atlanta. Waarna het hele vliegtuig begon te klappen. Daarna moesten we helemaal gehaast door alle Amerikanen die er werkten snel kaartjes laten zien, snel bagage inleveren alles snel snel snel. Toen hadden we de paspoort controle waarbij iedereen om de beurt vingerafdrukken moest maken en een iris scan moesten doen. Die vingerafdrukken gingen nog wel goed bij mij alleen bij de iris scan foto dacht ik dat je hele hoofd erop moest. Dus ik mijn haar goed doen en poseren voor de foto, blijkt de hele rij die daar staat me uit te lachen. Maar op dat na gaat alles eigenlijk wel goed. Nu 2 uur wifi-en en wachten tot we mogen inchecken dat is over uurtje (om 15:50). Dus tijd voor dit reisverhaal en foto's erop te zetten :) Het is zo nog 2 uur vliegen van Atlanta naar Miami. Daar is het de bedoeling dat we met een taxi busje naar ons hotel worden gereden.

1. H.Dircks:
    24 juli 2014
    Reis verhaal goed ontvangen. Heel fijn om met jullie mee
    te genieten. Groetjes uit sch.bos.