Dag 17 (Discovery cove)

8 augustus 2014 - Orlando (Florida), Verenigde Staten

Dag 17 alweer geweest, wat gaat dat snel! Vakantie zit er alweer bijna op. Vandaag is zo'n leuke dag geweest!

We vertrokken rond half 8 's ochtends naar discovery cove. Daar moesten we op de foto en kregen we allemaal een eigen pasje. Er was een heerlijk ontbijtje. Je kon kiezen uit warme dingen (aardappeltjes, ham, worstjes, ei), uit fruit (aardbeien, ananas, sinaasappel) uit broodjes en koekjes en uit yoghurtjes. Het was echt heel lekker! Daarna moesten we allemaal een wetsuit aandoen en kregen we een tasje met speciale zonnebrand die niet slecht is voor vissen en een snorkelset erin. Op mijn pasje stond dat ik om 10 uur pas moest verzamelen bij de dolfijnen dus we besloten om te gaan snorkelen. Het water noemen ze daar allemaal koud terwijl het 25 graden is, in Nederland is dat warm haha.  Er zaten hele mooie vissen maar ook 8 enge grote roggen.

Rond kwart voor 10 waren we bij het dolfijnen verzamelpunt. Daar moest mama een hele brief voor mij ondertekenen waarin stond dat het levensgevaarlijk kan zijn en dat ik dood kon gaan. Dat het allemaal eigen risico is. Was best enge brief. Na een kort introductieverhaal en een filmpje werden we in groepen opgedeeld. Ik zat bij andere kinderen die met een soort kamp daar waren. (was de enige die niemand kende ) Maar toch was het heel gezellig. We liepen naar het water waar we met dekster een mannetjesdolfijn van 10 jaar oud mochten zwemmen. Eerst mochten we truckjes doen zoals de dolfijn verschillende geluidjes laten maken en mochten hem aaien. Maar ook met zijn alle in een rondje staan en dan roept de trainster shark en dan gaat de dolfijn heel snel rondjes om ons heen zwemmen.

Ik was ook een van de enige die nog nooit een dolfijn had aangeraakt. Later mochten we er mee zwemmen. Je moest een hand op de boven vin doen en een hand op de zij vin. Zo kon je vooruit getrokken worden. Toen ik aan de beurt was ging de trainster naar achter staan. Zo kon ik 2x zolang als de rest, omdat ik uit NL kwam zei ze. Handig! Het was echt heel cool om te doen. Je hoefde niks te doen alleen te hangen zeg maar en de dolfijn trok je door heel het water heen.

Later wisselden de  dolfijnen en kregen we een vrouwtjesdolfijn van 9 jaar oud. Deze was speels en je moest al je sieraden afdoen, anders zou ze ze pakken. Hiermee gingen we foto's maken en de trainsters legden verschillende dingen uit over haar en andere dolfijnen. De tanden van de dolfijn zijn zo leuk. En hij maakt van die hele schattige klik geluidjes. Ze zijn zo lief.

We hebben ook nog heerlijke luch gekregen! En zijn gaan zwemmen in een warm water bad. Het was echt zo'n geweldige ervaring. Timon is ook weer helemaal beter en heeft vandaag ook een leuke dag gehad.

Alvast welterusten!

1. G. Wouters:
    9 augustus 2014
    Hoi. Bedankt voor de felicitaties voor m'n verjaardag. Het was heel gezellig. Fijn dat Timon weer beter is. Wat spannend om met dolfijnen te zwemmen, Wij kunnen ons voorstellen dat het cool was.
    Het was weer een fijn lang verhaal, geweldig. gr. Opa en Oma.
  2. H.Dircks:
    9 augustus 2014
    Dag Kyra. Geweldig , zwemmen met dolfijnen, wat heerlijk voor je.Dit vergeet je nooit meer. !Wij genieten mee van je leuke
    verhalen. Grtjs. Oma en Opa Ehv.