Dag 18 (Cocoa beach)

9 augustus 2014 - Cocoa Beach, Florida, Verenigde Staten

Hallo allemaal,

We zijn vandaag naar Kennedy space centre geweetst. Dit is een plaats waar eerst raketten (apollos en spaceshuttels) naar boven werden gelanceerd. We kregen eerst een bus tour van tweeënhalf uur. Daarbij kregen we via filmpjes en via de buschauffeur uitleg over alle gebouwen en dingen die we zagen.

Er waren hier veel dingen om te doen. Zo hebben we 3 korte filmpjes gezien over de eerste mensen van Amerika op de maan met apollo 8. We konden hier het echte ruimteschip bekijken en een stukje maan aanraken. Ook hebben we een imax 3D film gezien over de ruimte.

Bob Springer (oud astronaut) was er ook. Hij was 5 dagen naar de maan en ruimte geweest. Hij vertelde van alles over zijn ervaringen en je mocht hem ook vragen stellen en met hem op de foto.

Rond 5 uur gingen we en het begon te regenen. Dit zouden ze in Nederland een enorme storm noemen maar hier was het een 'klein tropisch buitje''. We hadden alleen veel honger en zijn eerst in de regen 2 verkeerde supermarkten binnen gestapt (1 biologische ent 1 met alleen drank). Eindelijk waren we daarna in de supermarkt. Hier hebben we eten gekocht voor morgen.

We kwamen langs een steak house. Een goed idee om hier te eten. Ik heb de lekkerste hamburger ooit gegeten. En de ober was echt een grappig mannetje. Ze hadden hier ook rare dingen. Als je salade kreeg, kwamen ze met een extra tafeltje aanlopen met een grote bak salade erop die ze ter plekke pas verdeelde.

Daarna was ik met mama nog even over de pier gelopen en eventjes de zee in geweest, was leuk dagje. Goodnight!

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl