Dag 2 (miami)

25 juli 2014 - Miami, Florida, Verenigde Staten

Gisteravond waren we om half 9 al gaan slapen en vanochtend rond 8 uur opgestaan dus weg jetlack :). We aten eerst een ontbijtje in het hotel waar je kon kiezen uit: muffins, donuts, warme ei, warme stukjes vlees, kaassausje, fruit, yoghurtjes, geroosterd brood, veel sapjes en je kon zelfs wafels maken. (morgen wafel met nutella en aardbeien). Na het heerlijke ontbijtje en met een overvolle buik liepen we naar het busstation toe. Daar pakte we een bus naar Miami. Er was niet echt een mogelijkheid om te winkelen dus we vroegen het aan een meneer daar en blijkt dat je gratis met een soort metro maar dan boven de stad op palen van plaats naar plaats kon.

Toen we de winkeltjes een beetje hadden bekeken wilden we naar het strand gaan. Papa en mama zeiden dat het 20 minuutjes lopen was. Maar 2 uur later door de fel hete zon lopen waar het boven de 30 graden was kwamen we er. Onderweg hebben we nog veel grote soort hagedissen/ leguanen gezien (zie foto). Het strand was best heet maar de zee was zo lekker warm! Rond de 30 graden en geen kwallen, haaien of andere beesten en met mooi uitzicht op de stad en de hoge wolkenkrabbers. Dit was echt zo fijn! Ik geloof dat we nog nooit zo lang hebben gezwommen. Toen hadden we wel zin om een kokosnoot te proeven dus hadden we die gekocht. Heb ik zelf afgedingt van 10 dollar naar 7 ^^.

We pakten weer een bus in plaats van dat eind te lopen gelukkig. In de bus deden de mensen echt heel raar. Een man verwisselde wel 3x van plaats. Ze vonden het niet leuk als er iemand naast hun kwam zitten dan gingen ze nog liever staan en als er mensen uit de bus stapte, dan gingen hun snel daar zitten. Was echt vreemd. Toen hadden we echt veel honger maar het was al donker en er waren alleen maar duistere pleintjes met mannen en zwervers dus we liepen maar snel naar de bus. We kwamen rond 9 uur weer aan bij de bushalte. Met veel honger. En we stappen de bus uit en kijken gelijk op een cubaans restaurant. Met een hele aardige ober die geloof ik nog nooit Nederlanders had gezien. (heel weinig tourisme in Miami). We hebben voor maar 9 euro per persoon een super uitgebreide en lekkere maaltijd op! Daarna liepen we naar het hotel waar we rond half 11 aankwamen en gingen mama en timon zwemmen en ik douchen en dit typen met de leuke radio van Miami hier op.

Groetjes :)

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade